Atlassian heeft haar zinnen gezet op het veroveren van de wereld en bindt de strijd aan met de CRM-systemen van Salesforce en Microsoft. Het Australische softwarebedrijf komt met Team Support voor de Jira-software.

Jira-software

Het bedrijf is bekend geworden door de al eerder genoemde Jira-software, die developers helpt met het in kaart brengen van development issues en bugs. Atlassian doet zeker geen slechte zaken en de software is populair, maar desondanks is het Australische bedrijf nooit echt opgemerkt. Het zou best wel eens kunnen dat daar nu verandering komt. Atlassian introduceert nu Team Support voor de populaire Jira-software en wordt daarmee steeds meer een CRM-systeem dat zich specifiek richt op software-ontwikkelaars en developers.

Het verbinden van IT en klantenservice

Het verbinden van de medewerkers van de klantenservice en de IT-medewerkers moet zorgen dat klanten beter worden ingedeeld in de Jira Service Desk. Klanten worden met deze ontwikkeling ingedeeld op basis van organisatie. Zo moet de verschillende communicatie beter in kaart gebracht kunnen worden. Het managen van de klantrelatie wordt dus een stuk eenvoudiger met deze team support.

Op verzoek

Atlassian legt uit dat klanten om deze uitbreidingen en aanvullingen hebben gevraagd. Het introduceren van deze business teams zullen de bestaande klanten dan ook kunnen waarderen. Het betekent voor Atalassian echter ook dat het bedrijf zich in een nieuwe markt zal begeven. Atlassian zal dus ook nieuwe concurrenten op haar weg zal vinden.