CRM-Excellences houdt jaarlijks de CRM-ontwikkelingen bij die van invloed kunnen zijn op de bedrijfsvoering van organisaties. Zijn de voorspellingen en verwachtingen van verleden jaar ook daadwerkelijk realiteit geworden. Het trendrapport dat daaruit voortgekomen is, kan organisaties helpen bij het nemen van beslissingen op CRM-gebied. Het kan ook waardevolle inzichten opleveren voor nieuwe CRM-investeringen.

CRM en Marketing Automation

Als er gekeken wordt naar de CRM-trends die in 2016 doorgezet worden, dan zie je dat de koppeling van Marketing Automation en CRM een hot item is. In de beginfase van het koopproces is het belangrijk dat organisaties toegevoegde waarde kunnen leveren. Consumenten willen namelijk steeds meer op een persoonlijke manier geholpen worden. De content moet specifiek toegespitst zijn op de individu. Met minder wordt er tegenwoordig geen genoegen genomen.

Voor een marketingafdeling wordt het een uitdaging om elke klant persoonlijk te benaderen. De verwachting lag dat de Marketing Automation een flinke opmars zou maken en dat is ook waargemaakt. CRM en Marketing Automation is een veelgebruikte combinatie. Een goed ingericht CRM-systeem speelt een grote rol bij het succesvol inzetten van marketing automation.

Het hele artikel, plus een PDF met de 6 belangrijke CRM-trends is bij Icustomer terug te vinden.