Verenigingen en brancheorganisaties hebben net zo goed belang bij customer engagement als commerciële bedrijven. Digitalisering maakt dit mogelijk. Hierbij gaat het om de transformatie richting een digitaal businessmodel, met behulp van IT, en de transformatie richting een klantgerichte organisatie, met behulp van menselijke emotie. Dit stelt CRM Partners, specialist op het gebied van customer engagement voor ledenorganisaties.

CRM Partners introduceert haar nieuwste eBook ‘Customer Engagement voor ledenorganisaties’. Hierin geeft CRM Partners praktische tips aan ledenorganisaties om zichzelf geliefd te maken bij hun leden.

Investeren in customer engagement

Bij customer engagement wordt een wederzijdse betekenisvolle en persoonlijke relatie nagestreefd. Omdat contact tussen organisaties en de achterban steeds vaker digitaal plaatsvindt, wordt het persoonlijke klantcontact steeds waardevoller. Belangrijk dus om na te gaan, hoe je als organisatie kunt laveren tussen het menselijke contact en digitale kanalen om het zo strategisch mogelijk in te zetten. Beide relaties, persoonlijk en digitaal zijn belangrijk voor organisaties, waardoor in beide geïnvesteerd zal moeten worden. Het doel en beoogde resultaat: dankzij customer engagement een stevige, betekenisvolle en persoonlijke relatie opbouwen waardoor tevreden leden, betrokken leden worden die loyaal zijn en optreden als ambassadeur.

Menselijke emotie meets slimme technologie
Peter Drost, verantwoordelijk voor het MembersLab bij CRM Partners: “In de consumentenmarkt timmert men al een tijdje hard aan de weg om het hart van de klant te veroveren. Juist die extreme klantgerichtheid zorgt ervoor dat de lat hoog ligt in de ledenbranche. Wanneer je slimme en makkelijke technologie combineert met menselijke emotie heb je de ingrediënten in huis om van leden ambassadeurs te maken. Benieuwd of je dit al onder de knie hebt? Doe dan de Customer Engagement-test.”

Over CRM Partners
CRM Partners is in Nederland marktleider op het gebied van customer engagement met het Microsoft platform. Met Business Consultancy, training en technische ondersteuning worden bedrijven geholpen bij een volledige integratie van customer engagement in hun bedrijfsprocessen. De focus van CRM Partners ligt op drie markten: Agri, Finance en Members. Meer informatie op www.crmpartners.nl

CRM Partners is Microsoft Certified Gold CRM Partner en lid van de President’s Club en de Inner Circle van Microsoft Dynamics. Daarnaast ontving CRM Partners de titels CRM partner of the year finalist en Country partner of the year finalist en nam het bedrijf de Partner of Western Europe Award in ontvangst.