Het gebruik van CRM in de cloud levert een voorsprong op de concurrentie op. Het gebruik van cloud based applicaties, zoals een CRM-systeem, voor minimaal één bedrijfskritisch proces levert bedrijven een voorsprong op de concurrentie op.

CRM in de cloud

Frost & Sullivan voerde in opdracht van NetSuite een onderzoek uit naar cloud based applicaties. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 600 senior IT-beslissers en komt met een aantal heldere conclusies: bedrijven die gebruik maken van cloud-oplossingen voor minimaal één bedrijfskritisch proces hebben een voorsprong op de concurrentie. Customer Relationship Management is één van de bedrijfskritische processen die in dit verband genoemd worden.

Voorsprong

Het kiezen voor een cloud-based CRM wordt niet langer alleen gedaan omdat het CRM-systeem daarmee schaalbaar is, ook het kunnen realiseren van wereldwijde groei is een reden om voor deze oplossing te kiezen. Het versterken van de internationale concurrentie-positie behoort daarmee tot de mogelijkheden. Volgens Alexander Michael, director of consulting bij Frost & Sullivan, blijven bedrijven die de overstap naar de cloud nog niet hebben gemaakt duidelijk achter bij hun concurrenten, die wel gebruik maken van de kracht van de cloud.

NetSuite

NetSuite biedt verschillende cloud based oplossingen voor bedrijven; de basis wordt gevormd door het kunnen aansturen van verschillende applicaties vanuit één enkele database. Het integreren van software van derden behoort o.a. tot de opties. NetSuite biedt oplossingen op het gebied van Customer Relationship Management, voorraad- en orderbeheer en warehouse management.

Whitepaper

Het onderzoek wordt samengevat in een whitepaper, die online gratis aangevraagd kan worden.