Sugar CRM heeft opnieuw de Business Choice Award in de wacht gesleept. De Business Choice Awards worden uitgereikt door het magazine PC magazine.

Business Choice Awards

PC magazine heeft de Business Choice Awards in het leven geroepen als aanvulling op de Readers’s Choice Awards. De lezers wordt gevraagd naar hun keuzes op het gebied van CRM-software en hoe tevreden zij zijn over hun CRM-leverancier. Sugar CRM sleept de Business Choice Award voor het tweede jaar op rij in de wacht.

Sugar CRM

Sugar CRM werd door de lezers beloond met een overall score van 7.6. Het CRM-systeem scoorde in de vorige editie van de Business Choice Awards een overall score van 7.1. Opvallend: de deelnemende CRM-leveranciers scoorden allemaal beter dan in de Business Choice Awards van 2015.

Finalisten Business Choice Award CRM

Tot de finalisten behoorden ook Salesforce, Oracle, SAP en Microsoft. Salesforce en Oracle wisten een gedeelde tweede plaats te veroveren, gevolgd doorACT! en Microsoft. Salesforce en Oracle werden door de lezers van PC magazine beloond met een overall score van 7.0. ACT! en Microsoft kregen een 6.8.

522669-business-choice-2016-crm-overall-scores

Sugar CRM vs. Salesforce

Sugar CRM en Salesforce scoorden beiden goed op het gebied van klanttevredenheid, maar de vraag “hoe groot is de kans dat u deze CRM-leverancier zal aanbevelen aan collega’s en andere ondernemers?” is een cruciale factor in het kiezen van een winnaar. Sugar CRM scoorde op dit gebied een 7.9 tegenover een 7.2 voor Salesforce. Salesforce kwam in 2014 als winnaar uit de bus.